fredag 29 oktober 2010

Nymålat

Igår var jag och målade lite möbler. Åkte till gården efter Sandbergs utförsäljning. Jag slipade och grundade och jag är jättenöjd med att jag äntligen kommit igång. Jag har grundmålat en piedestal och ett pelarbord och färdigmålat en pinnstol.
Stolen är en av 6 stycken (tror jag) och även om de är vita innan så är de målade med blank färg och jag vill hellre ha matt färg. Den som är klar blev jättefin så nästa gång jag kommer dit kanske de andra stolarna också får sig en omgång.
Pelarbordet som jag ska ha som soffbord i framtiden såg ut så här före målning och piedestalen så här.
Hoppas att jag kan åka och måla lite nästa vecka också. Men nu blir det några dagar med hantverkande på annat sätt. Nästa helg ska jag nämligen stå på en hantverksmarknad och sälja mina sydda, stickade och virkade alster.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    I vårt kök har vi en linoleummatta som jag har målat. Du hittar allt om hur jag gjorde här:
    http://vartlivinorr.blogspot.com/p/mala-pa-linoleum.html

    Lycka till med ditt möbelmålande! :)

    /helena

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för tipset. Antar att det funkar på laminat coh trägolv också. Dessutom kan jag ju fråga i färgaffären.

    SvaraRadera