måndag 8 november 2010

Gammalsvenska tapeter

I köket sitter en tapet från Duros Gammalsvenska kollektion och den passar jättebra tycker jag.
När jag tidigare bodde i hus hade jag den i hallen och det som blev över sitter på väggarna i köket i huset på landet. Den lilla lådan på bilden till vänster är vedförvaring. Locket brukar stå öppet men när jag tog bilden stängde jag igen den. Klockan på väggen är från huset tror jag. Min farfar är uppväxt i huset och kanske var det hans föräldrar som köpte den. Tror att jag ska kolla upp hur det egentligen ligger till.

I eftermiddag börjar min resa mot hemmet i Provence så nu kommer jag inte att uppdatera lika mycket här förrän i slutet av november när jag kommer till Sverige igen. Men under tiden kan du följa mitt liv i Provence via bloggen Vårt hus i Provence. Välkommen.

3 kommentarer:

  1. Halloj!
    Råvit har koden, S0500-N, iallafall den vi använder och har köpt hos Flügger.
    Testa gärna receptet på lax, du kommer inte bli besviken! ;-)
    Ha en skön måndag, kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för färgkoden. Ja, jag provar nog laxen någon dag.

    SvaraRadera
  3. Ja, de där tapeterna i gammal tappning är så himla fina! Tack för kommentar hos mig!

    Kram Camilla

    SvaraRadera