lördag 30 oktober 2010

Förvaring

När man har ett hus på landet finns det säkert något slags bodar, lador e.dyl. att förvara massa saker i. Det jag först ska visa er är boden på högra sidan av huset, "högra flygeln" skulle man kunna säga även om det låter lite för flott men det förklarar ändå läget i förhållandet till huset.
Här finns verktygsbod, allmän förvaring med vindsutrymme och en stoor vedbod, som även har ingång från baksidan av huset. Det fantastiska är att vedboden är mycket välfylld och det tackar jag mina föräldrar för. Nu behöver jag bara "slita med" att få in veden till köket. =) Den lilla dörren längst till höger är förresten ett utedass, som vi som väl är inte behöver använda.
Den här mastodont-gungställningen byggde min far när mina fem barn var små. Byggd av elstolpar och gott om plats för fem gungor i bredd. På den tiden fanns även fem däckgungor, eller var en av dem babygunga. Nåja, många gungor var det i alla fall.

2 kommentarer:

  1. En stuga med en massa små "uthus" vore inte dumt att ha.
    Det var verkligen en rejäl gungställning! ;)

    Hoppas du inte missade min kommentar till ditt förra inlägg (om hur jag målat köksgolvet)

    /helena

    SvaraRadera
  2. Det var ju blå rep med en planka som morfar gjort spår i så att de satt fast (hyfsat) på repet. I alla fall de 4 till oss större. :)

    Förresten, kan du inte se till att man kan kommentera genom att skriva in sitt namn direkt (inte va inloggad på någon av de där grejerna alltså).

    SvaraRadera