fredag 3 juni 2016

Jag lindar av olvon en midsommarkrans

 Idag rensade jag ur några buskar som hade massor med döda grenar. Såg de söta blommorna och frågade min kunniga svåger om vad det var för buske och fick svaret Olvon. Frågade mamma om hon visste att just de två buskarna var olvon men hon verkade inte ha koll. Det är mina föräldrar och tidigare andra släktingar som bott i huset på landet och någon har ju trots allt planterat buskarna. I morgon ska jag plantera en Abeliophyllum Distichum / Vinterbuske/Vit forsythia intill olvonbusken. tänker att det blir fint med flera vita buskar bredvid varandra med lite olika blomningstid.
 Efter att ha tittat på veckans avsnitt av trädgårdstider, och inspirerats, lyckades jag få tag på en jordgubbsmynta och några plantor ramslök. Ramslöken får stå i pallkragen tills vidare men sedan är det tänkt att den ska planteras i en planerad lundrabatt.
Ikväll försökte jag ta det lite lugnt. Den senaste veckan har jag inte kunnat varva ner förrän klockan varit alldeles för mycket men ikväll satt jag en stund på min nya viloplats och tog ett glas spetsad rabarberlemonad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar