onsdag 27 oktober 2010

Vår i bersån

Nu tror ni väl att jag blivit tokig men visst kan man drömma om vår även om man har vinter med jul innan dess?
I bersån på bilden ska jag försöka få till en gammal hammock som fanns när jag var liten.
Med föräldrar som sparat på allt finns det både skatter och annat i bodarna. Hammocken kan nog bli en skatt om jag bara hittar något jag kan göra ett nytt tak av. Dessutom måste jag fixa dynor.
Nu när jag skrev det dök rött tyg med vita prickar upp. Visst kan man väl ha en hammock med rött tyg och vita prickar?? (lika väl som en randig. Men den vi hade var iofs gulblommig...)
Jag såg nämligen ett trädgårdsbord i en av bodarna idag och det var rött. Lägg till ett parasoll och sen kan jag ligga där i hammocken och njuta av fågelkvittret och hästarna som frustar i hagen intill.

2 kommentarer:

  1. Visst skulle det vara läckert med rött och vit prickigt, jag skulle nog sy taket i vaxduk då gör det inger om det får lite regn på sig och jag tror det är ganska soltåligt vanligt tyg kan ju blekna ganska fort.
    mvh Lena

    SvaraRadera
  2. Ja, vaxduk tänkte jag till taket! Har tom. rödvit-prickigt. Får se hur det går till våren. Först måste jag fixa inomhus.

    SvaraRadera