lördag 16 oktober 2010

Snart jul?

Hittade några bilder i min inspirationsmapp som jag gärna delar med mig av. Inte för att jag egentligen börjat planera för julen men jag har fått lite påminnelser att det bara är si och så många dagar kvar till jul osv. och här har ni mina första tips om julen. 
På översta bilden är det en elljusstake som är ställd i en vacker zinklåda och med lite mossa i. Voila så har man en lite finare adventslåda. Kanske något jag gör till jul om jag har några elljusstakar kvar av den här sorten. Rensningen har varit hård de senaste åren och besöken (som säljare) på loppis ganska många. Men man vet aldrig vad som finns i gömmorna. 
När jag såg bilden med rosa julkulor blev jag lite sugen på en rödrosa jul. Vem vet vad det blir, inte jag i alla fall. I vårt hus i Provence blir det inte mycket julpyntat men julhelgen tillbringar vi som vanligt i huset på landet och den här gången kanske jag kan bestämma/styra lite över hur jag vill att det ska se ut. =)

3 kommentarer:

  1. Hej! Har du/ni två hus, ett i Sverige och ett i Frankrike? Dum fråga kanske, du har ju två bloggar, ett för varje hus, eller hur? Bor ni sommarhalvåret på landet och vinterhalvåret i Provence? Härligt i så fall.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack söta rara för hjälpen!!

    Jag fick assistans av Lotten också så nu ska det vara "kirrat"! Jag har två skribenter och bägge som administratörer så att jag kan använda mig av nya mallen vid "bägges" inlägg!

    Jag måste dock också ta tag i biten minska bilderna... Satt upp med photshop härom natten..zzzz..... funkade inte! Fick också tipset om att göra inläggen i Windows live writer, och göra bilderna mindre därigenom.

    Hoppas det blev en trevlig kväll igår!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Eva Linnea: Vi bor i stort sett hela året i Provence men huset på landet har i många år varit mina föräldrars och de bor där fortfarande åtminstone på sommarhalvåret och lite till. Men fr.o.m. nu har jag större ansvar för det som enda barn och har tänkt att sakta men säkert fixa lite möbler osv. Och någon gång i framtiden kommer vi säkert bo där när vi är i Sverige.

    SvaraRadera