torsdag 2 juni 2016

Vallmorabatten

Jag kunde inte släppa bilden i förra inlägget och idag började jag fundera över hur jag skulle få till ett land utan att slita ihjäl mig. Jag sökte lite och hittade Veronicas inlägg från 2012 om när de vände grästuvor och la på jord för att snabbt få till ett land. Och så gjorde jag då förstås.
Först la jag ut en sladd för att ungefär måtta hur jag ville ha landet.
 Sedan började jag gräva upp grässvålen och vände bitarna upp och ner längs kanten i den form jag bestämt.
Tyvärr hade jag bara en säck planteringsjord kvar men jag hällde ut den över grästuvorna och ska förstås fylla på mer jord sedan. I det mörka har jag nu sått några olika sorters vallmo och även akleja. Det gröna som syns i högra kanten är en aklejaplanta som jag hittade i ett annat land och även några plantor lungört från ett land som jag tagit bort. Två jordgubbsplantor står där också men de får kanske tas bort längre fram.
Nu är jag ett steg närmare min egen hörna lik den från trädgårdsboken:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar