måndag 15 april 2013

Förändring

När vi flyttade in i huset fanns all inredning inkl. gardiner på plats efter mina föräldrar. Efter ett tag insåg jag att jag ville förändra lite i det som tidigare var tv-rum, nu arbetsrum och kanske vardagsrum, men utan tv.
Gardinstängerna var i guld och gardinerna gula. Iofs en ganska neutral gul färg, men inte de kändes inte som jag.
I förra veckan lyckades jag få tag på gardinstänger och skira, rutvävda gardiner i vitt som nu helt förändrat rummet. Möbler och väggar har fått en mer neutral färg, inte så gulaktig som tidigare och jag trivs så mycket bättre. Nu vill jag bara skaffa vita kuddöverdrag till alla kuddar i soffan och fåtöljerna så blir det mer enhetligt. Men det blir när det blir. Kanske får jag sy dem själv men först ska jag titta runt lite om jag kan hitta fina cremefärgade kuddvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar