måndag 9 maj 2011

Använd det du har

Snart är det dags att börja fixa lite mer planerat eftersom vi ska bo några veckor i huset på landet i slutet av sommaren. Som det är nu har vi tex inga sängbottnar i vår blivande säng. 
 Den här utdragssoffan använde jag för länge sedan som dubbelsäng. Då med en snickrad ram inuti och två vanliga madrasser. Nu tänker jag mig att leta fram två "resårbottnar" och lägga på en tjock bäddmadrass för bästa komfort. Bäddmadrassen måste köpas ny men sängbottnar kan finnas på vinden. Första planen var att måla sängen vit men vi får se hur mycket tid det finns.
 Tror inte att jag visat några bilder från köket förut. Men här är bänken som finns precis innanför dörren från hallen.
 Innanför det gamla köket med vedspis, finns ett modernare med elspis, kyl och frys. Innanför dörren längst bort är ett ganska stor skafferi man kan gå in i.
I vardagsrummet har jag min målarverkstad. Tyvärr har jag inte hunnit vara där så mycket i vinter men snart ska jag fixa till det så att vi kan använda rummet när vi får besök. Ska kanske ta ner dotterns soffa som för tillfället står på vinden.

Hittade förresten en sida med en beskrivning av vad Wabi Sabi är. *gillar* Läs och inspireras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar