måndag 28 februari 2011

Februari

 I början av månaden var jag i huset på landet och hämtade lite grejer, eldade i vedspisen för att värma upp lite och titta till huset. Ljuset var fantastiskt och när jag åker dit igen lär det vara ännu ljusare.
 Redan i början av februari hade snödropparna, eller är det krokusen, börjat sticka upp ur jorden intill söderväggen. Kanske blommar de nu. Det brukar de göra till yngsta dotterns födelsedag som är på onsdag.
Pelargonerna stod vissna i fönstret men jag hoppas att de ska ta sig och blomma lika vackert i sommar som de brukar göra.
När jag var på väg hem såg jag solen gå ner mellan träden bakom brygghuset. Brygghuset som numera är på väg att bli ett hus man kan bo i.
Nästa vecka kommer troligtvis bilder på hur det ser ut i början av mars. (Om jag inte glömmer kameran förstås)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar