söndag 3 februari 2019

Längesedan vi sågs...

Men nu väcker jag den här bloggen till liv igen. Eftersom vi beslutat oss att flytta tillbaka till Sverige i höst och då kommer att bo i huset på landet kommer jag att skriva om processen att få ihop två hem till ett och även om hur jag fixar i rummen så att det ska passa det liv vi vill leva där. 
 När vi tog över huset för många år sedan och jag började bo där på mina resor till Sverige ville jag använda det som fanns och göra det bästa av det. Och självklart är det ett bra sätt även framöver, även om jag kommer att möblera om, byta ut en del möbler, tapetsera och måla om m.m. Jag har skapat ett instagramkonto för vårt kommande liv i lugn harmoni och det är precis vad ig-kontot heter, lugnharmoni. Välkommen dit för att hänga med på vad som händer framöver.

Vårt hus i Provence kommer för alltid att finnas i våra hjärtan och de 10 år vi bott där är ett fantastiskt äventyr som vi kommer att ha med oss för evigt. Men nu väntar nya äventyr.

Här är en bild på huset på landet för kanske 60-70 år sedan. Det är sig ganska likt även om det förstås ändrats en del.
Här är en bild jag tog för några år sedan när det var väldigt mycket snö och om du följer med i bloggen kommer du att få följa med genom årstidernas växlingar och hur det förändras både inne och ute.
Välkommen hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar